سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر ارتباطات
 
قالب وبلاگ
چت باکس


[ جمعه 88/10/25 ] [ 6:14 عصر ] [ نوری تبار ]

انتشار نشریه‌ داخلی‌ :
اطلاع‌ رسانی‌ در مورد عملکرد سازمان‌، معرفی‌ سازمان‌ به‌ کارکنان‌، پاسخ‌ به‌ پرسش‌ های‌ کارکنان‌ ،معرفی‌ کارکنان‌ نمونه‌ و خلاق‌ ، تقویت‌ انسجام‌ و ارتباطات‌ درون‌ سازمانی‌ ، ارتقای‌ آگاهی‌های‌ کارکنان‌ وحتی‌ آموزش‌ کارکنان‌، از طریق‌ نشریه‌ داخلی‌ ممکن‌ است‌. بنابراین‌، راه‌اندازی‌ نشریه‌ داخلی‌ به‌ صورت‌روزانه‌، هفتگی‌، دو هفته‌ نامه‌ یا دست‌کم‌ به‌ صورت‌ ماهنامه‌ برای‌ روابط عمومی‌، یک‌ ضرورت‌ محسوب‌می‌ شود. با این‌ وصف‌، بایستی‌ توجه‌ داشت‌ که‌ نشریه‌ برای‌ کارکنان‌ منتشر می‌ شود، نه‌ مدیریت‌ ، پس‌عناوین‌ و مطالب‌ آن‌ بایستی‌ بر اساس‌ نیازهای‌ اطلاعاتی‌ کارکنان‌ تهیه‌ شود.

نصب‌ تابلو اعلانات‌ :
با نصب‌ اطلاعیه‌ها، بیانات‌ و تصویر اخبار مهم‌ سازمان‌ یا عکس‌های‌ طرح‌ ها در تابلواعلانات‌ ، می‌ توان‌کارکنان‌ را در جریان‌ امور سازمان‌ قرار داد. رعایت‌ اصل‌ اختصار در مطالب‌ و تعویض‌ به‌ موقع‌ محتویات‌تابلو، ضروری‌ است‌. بایستی‌ دقت‌ شود که‌ تابلو اعلانات‌ در محلهای‌ پر عبور و مرور سازمان‌ نصب‌ شود.
ترتیب‌ دادن‌ جلسات‌ عمومی‌ :
از راههای‌ نزدیکی‌ کارکنان‌ مدیریت‌ و ایجاد همدلی‌ بین‌ این‌ دو ، ترتیب‌ دادن‌ جلسات‌ ملاقات‌ عمومی‌کارکنان‌ با مسئولان‌ مؤسسه‌ است‌. در این‌ جلسات‌ مسئولان‌ ، وظایف‌ مربوط به‌ خود را توضیح‌ می‌دهندو در پایان‌ به‌ پرسشهای‌ کارکنان‌، پاسخ‌ داده‌ می‌ شود. هدف‌ عمده‌ از این‌ اقدام‌ ، تنویر افکار عمومی‌درون‌ سازمانی‌ ، آشنایی‌ بیشتر کارکنان‌ با امور جاری‌ سازمان‌ و تقویت‌ وحدت‌ اعضای‌ سازمان‌ است‌.
ارزیابی‌ تاثیرات‌ این‌ گونه‌ جلسات‌ در افکار عمومی‌ کارکنان‌، نشانگر اثر بخشی‌ بسیار زیاد آن‌ در جلب‌رضایت‌ کارکنان‌ و ارتقای‌ میزان‌ رضایت‌ شغلی‌ آنان‌ است‌.
بولتن‌ برد یا لوحه‌ اخبار:
منظور از بولتن‌ برد یا لوحه‌ اخبار، تا بلو یا تخته‌ ای‌ است‌ که‌ معمولا از طرف‌ روابط عمومی‌ درنقاط پر رفت‌ و آمد سازمان‌ که‌ دارای‌ دید مناسب‌ نیز باشد ، نصب‌ می‌ شود و در روی‌ آن‌ مطالب‌ موردنظر برای‌ مطالعه‌ کارکنان‌ قرارداده‌ می‌شود.
و...


[ جمعه 88/10/25 ] [ 6:13 عصر ] [ نوری تبار ]

درروابط عمومی ناحیه 3 دو نفر مشغول به کار هستند

نادر کاظم پور کارشناس اسنادوروابط عمومی ناحیه 3 دارای مدرک مدیریت و برنامه ریزی با19 سال سابقه کار

سعدی سیاه کمری کاردان روابط عمومی دارای مدرک تحصیلی کاردانی روابط عمومی با7سال سابقه کار وگذراندن دورهای خبرنگاری و خبر نویسی

روابط عمومی ناحیه 3 هم ارمانی و هم سنتی است

هنوز به طور مطلق ارمانی نشده چون پذیرش روابط عمومی ارمانی برای همکاران سخت است وپایبند کارهای سنتی هستند اما باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده روبط عمومی سنتی جای خودرا به روابط عمومی ارمانی میدهد از جمله اقدامات انجام شده در راه رسیدن به روابط عمومی ارمانی ارتباط دوسویه باهمکاران وارباب رجوع راه اندازی سایت ناحیه و انعکاس اخبار اموزش و پرورش سامانه پیام کوتاه و تلفن گویا و مهمترین اقدامی که از طرف روابط عمومی ناحیه در 2سال اخیر صورت گرفته چاپ وتوزیع شرح وظایف روابط عمومی در بین همکاران ا ست که باعث اشنایی کادر اداره با وظایف روابط عمومی شده

تعامل با همکاران اداری و اموزشی اطلاع رسانی و اموزش دهی به همکاران شرکت در جلسات واحدهای ناحیه و درج اخبارواحدهابه در سایت اداره تکریم ارباب ر رجوع صندوق ارتباط با همکاران از اقدامات درون سازمانی این روابط عمومی است

تعامل بادیگر روابط عمومی های ادارات همکاری با رسانه باشگاه خبرنگاران جوان و ارتباط با انجمن ها همکاری ا اساتید دانشگاه ازاقدامات برون سازمانی این ناحیه است

روابط عمومی ناحیه 3باتوجه به ارتباط خوبی که با همکاران دارد همکاران نیز به روابط عمومی اعتماد دارندو همچنین ارتباط دو سویه که با مخاطبان دار د ودر حد امکان به نظرات پیشنهادات و انتقادهای ارباب و نظر سنجی های که از انا ن صورت میگیرد توجه میکنند میتوان گفت از الگوی ارتبا ط دو سویه هم سنگ استفاده می کنند

با توجه تعامل بین ریس و روابط عمومی حرفها ی مدیر در اکثر موارد با روابط عمومی هماهنگی دارد در مواردی که برای روابط عمومی قابل پذیرش نباشد بعداز بیان دلایل خود ونپذیرفتن ریس روابط عمومی موظف به انجام کار میشود

شایان ذکر است روابط عمومی ناحیه 3باتوجه به برنامه ریزی بلند مدت 2ساله توانسته در سالهای 87و 88 به عنوان روابط عمومی برتر در بین نواحی ومناطق اموزش وپرورش استان معرفی شود همچنین سایت ناحیه 3 نیز دو سال پیاپی عنوان سایت برتر را کسب کرد و در بخش اسناد در سال 88 مقام اول را کسب کرد.


[ جمعه 88/10/25 ] [ 5:48 عصر ] [ نوری تبار ]
روابط عمومی سه رکن اصلی و مشخص را دارا است که عبارتند از: 

1-  مردم( مخاطبان) را مطلع، آگاه و با خبر کردن( اطلاع‌رسانی) 
2-  مردم ( مخاطبان) را متقاعد و مطمئن ساختن (اقناع و متقاعد سازی)
3-  تشریک مساعی و همکاری و همیاری مردم (مخاطبان) را جلب کردن (مشارکت عمومی و انسجام اجتماعی)

با توجه به اینکه ما در عصری زندگی می‌کنیم که به عصر ارتباطات و اطلاعات مشهور شده‌است و هر بیست ماه یک بار میزان دانش و آگاهی انسان‌ها دو برابر می‌شود، به هر میزان که سازمان‌ها و موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی با انسان‌ها و افراد پرسشگر و کنجکاو و حساس و علاقه‌مند به کسب اطلاعات از طریق فعالیت‌های روابط عمومی به صورت دو طرفه یا دو سویه و با استفاده از ابزار و ادوات ارتباطی مختلف و گوناگون (شفاهی و کتبی و دیداری و شنیداری) به ارتباط که تعریف خلاصه آن یعنی مبادله اطلاعات و اخبار به منظور هدایت رفتار انسانی است بپردازد و به نقش و اهمیت آن آشنا باشند همانا مشارکت و همیاری و انسجام اجتماعی و در نتیجه پیشرفت و توسعه و بهره‌وری و موفقیت‌های روزافزون را به‌ دست خواهند آورد. نکته آخر اینکه شهرت و اعتبار یک سازمان یا موسسه را می‌توان به نوعی نتیجه و حاصل فعالیت‌های ارتباطی یا روابط عمومی درون‌سازمانی آن دانست. چون روابط عمومی یعنی پل، پل ارتباطی، پل پیوستگی، پل پذیرش، پل ادراک وپل یکپارچه بودن وحدت میان مردم با یکدیگر و میان دستگاه‌هایی که با مردم سروکار داردند.


[ جمعه 88/10/25 ] [ 5:36 عصر ] [ نوری تبار ]
 سازمان ها و شرکت ها با استفاده از سامانه «روابط عمومی همراه» به عنوان یک رسانه جدید اطلاع رسانی، تبلیغی و بازاریابی می توانند اطلاعات مورد نظر خود را از طریق پیام کوتاه بر روی تلفن همراه مخاطبان و مشتریان خود ارسال کنند. سامانه «روابط عمومی همراه» موسسه کارگزار روابط عمومی تنها سیستم اختصاصی روابط عمومی کشور است که اطلاعات مورد نیاز این بخش را به صورت گسترده ارسال می کند.

این سامانه علاوه بر برخورداری از مزایایی همچون سرعت و دقت بالا در ارایه اطلاعات، امکان اختصاصی و شخصی کردن پیام های کوته به صورت فرد به فرد ذکر نام هر فرد، امکان تنظیم خودکار برنامه برای مناسبت های مختلف همراه با متن پیش فرض و عملیات شخصی سازی و تنظیم تاریخ ارسال ها از روی تقویم آن لاین، موجب صرفه جویی در وقت و انرژی مشتریان و مخاطبان، کوتاه کردن چرخه اطلاع رسانی و سرعت بخشی در اطلاع رسانی و رفع نیازهای ارتباطی و اطلاعاتی در کمترین زمان ممکن می شود.

 

برخی امکانات و ویژگی ها

1- امکان اختصاصی کردن پیامک های تبلیغاتی به صورت فرد به فرد

2- امکان تولید فرآیند (Task) شامل فهرست مخاطبان (اسم، شماره تلفن همراه) و متن و تاریخ ارسال

3- امکان تنظیم خودکار برنامه برای مناسبت های مختلف همراه با متن پیش فرض و عملیات شخصی سازی و تنظیم تاریخ ارسال ها از روی تقویم آنلاین

4- امکان تولید فرآیندهای تکرار شونده (Periodic Task) با تعداد نامحدود ارسال به صورت Alarm در تاریخ های مختلف و با مضمون های مختلف

5- امکان ذخیره سازی یک فرآیند با کلیه مخاطبانش و فراخوانی مجدد آن با حفظ قابلیت Edit

6- امکان تولید گروه ها و اختصاص درجه اهمیت به آن ها برای فراخوانی هدفمند

7- آسان بودن کار با برنامه

8- محیط کاملا فارسی

9- امکان ساخت پروژه های مختلف برای امور مختلف

10- امکان نسبت دادن مخاطبان به گروه ها

11- امکان تعریف نوع پیام ها (اعیاد، تبریک، تسلیت و تبریک،...)

12- امکان تعریف یک سری پیام پیش فرض

13- امکان ارسال پیام به تفکیک مخاطب، گروه و یا نوع گروه

14- امکان نوشتن پیام به صورت فارسی و انگلیسی به عنوان متن اصلی و فرعی

15- امکان تعیین اولویت ارسال

16- امکان فیلتر گذاری برای ارسال

17- امکان ساخت پیام های پوبا (ارتباط با بانک های اطلاعاتی و یا ارسال مشخصات افراد در پیام)

18- امکان دیدن پیام های ارسال شده

19- امکان دیدن پیام های آماده برای ارسال

20- امکان دیدن پیام های ناموفق در ارسال

21- امکان دریافت گزارش ارسال(موفق و یا ناموفق)

 

مزایای استفاده از خدمات اس. ام. اس

1- انجام برخی از وظایف درون سازمانی و برون سازمانی روابط عمومی ها

2- ارسال پیام های ارتباطی و تبلیغی، پیام های یادآوری، پیام های تبریک و تسلیت

3- ارسال پیام های شخصی و اختصاصی به افراد و گروه های خاص

4- ارسال پیام های انبوه برای محصولات و خدمات

5- نظرسنجی از طریق اس.ام.اس و تحلیل جواب های دریافت شده

6- صندوق انتقاات و پیشنهادات

7- قرعه کشی و برگزاری مسابقات از طریق اس.ام.اس

8- ایجاد پایانه خبری برای مشترکین و ارسال اتوماتیک خبرهای روز به مشترکین به صورت روزانه و موارد دیگر 


[ جمعه 88/10/25 ] [ 4:41 عصر ] [ نوری تبار ]

نخستین انجمن روابط عمومى در ایران با کمک و پشتیبانى شرکت ملى نفت ایران و رئیس روابط عمومى این شرکت، در اسفند 1346تأسیس شد و به عضویت انجمن جهانى روابط عمومى در آمد که هدف این انجمن شناساندن فلسفه و روح روابط عمومى و تبیین آن در جامعه و بالا بردن ارزش کیفى فعالیت آنها در زمینه برقرارى ارتباط و امکان تبادل تجارب میان آنهاست.


[ چهارشنبه 88/10/16 ] [ 9:19 صبح ] [ نوری تبار ]

به خاطر این که مسئولان روابط عمومى بتوانند، وظایف خود را بدون مواجه شدن با مشکلات و بر خورد با قوانین انجام دهند باید با آیین نامه هاى اجرایى و مقررات دولتى که به خوبى با کار آنها در ارتباط است، آشنا باشند.

آثار تبعى و تأثیرات سوء کارهاى خلاف قانون و مقررات مسئولان روابط عمومى به 2 دلیل گسترده بوده و خبر ناشى از آن در سرنوشت سازمان و … بسیارجدى خواهد بود. این دلایل عبارتند از:

1-مردم، سازمان ها و مقام هاى دولتى، عموماً گفته و نوشته هاى مسئولان روابط عمومى را در حقیقت نظر سازمان مربوطه مى شناسند، در نتیجه هر لغزش و اقدام خلاف قانون آنها را به حساب مدیران مؤسسه و سازمان مى گذارند.
2-طبیعت کارهاى روابط عمومى طورى است که نتیجه آن در معرض افکار عمومى قرار گرفته و به آگاهى شمار زیادى از مردم مى رسد، چنانچه خطا و عمل خلاف قانون از مسئولان روابط عمومى سربزند به سرعت، همگان به صورت زیادى از آن مطلع شده و اعتبار و صلاحیت مدیران آن سازمان را به زیر سؤال مى برند.
 

در این باره مواردى که باید به آن حساس بود و مورد دقت قرار گیرد، عبارتند از:

 1- تهمت و افترا در ارتباط گفتارى
2- حفظ حقوق کارمندان و کارگران سازمان یا مؤسسه
3- عکس هاى خبرى و حقوق مربوطه
4- صاحبان ایده و ابتکار و حقوق آنها
5- حقوق نویسندگان و آثار هنرى
6- حقوق مربوط به عکس هاى حرفه اى
7- آرم و علایم تجارى مربوطه
8- اقدامات ایمنى در جلسات، بازدید ها و سفر ها  

لازم به اشاره است، بخش حقوقى سازمان ها موظف هستند کارکنان روابط عمومى را نسبت به آثار و تبعات حقوق اقداماتشان آموزش دهند بخاطر این که مسئولان روابط عمومى مسئول حفظ حقوق مؤسسه در برابر وسایل ارتباطى و افکار عمومى هستند، در نتیجه همکارى و هماهنگى این 2 بخش موردنیاز مدیریت هاست.


[ چهارشنبه 88/10/16 ] [ 9:18 صبح ] [ نوری تبار ]

 برقرارى ارتباط و انتقال پیام ها، هسته مرکزى و کانون اصلى فعالیت هاى روابط عمومى را تشکیل مى دهد. مسئولان روابط عمومى باید به خوبى وسایل و کانال هاى ارتباطى موجود در جامعه را بشناسند و نسبت به کارکرد هاى آنها آگاهى کامل داشته باشند. چرا که هنگامى که نیاز ارتباطى احساس شد به خوبى بتوانند تصمیم بگیرند، که کانال یا کانال هاى موجود در جامعه را به کار گیرند. همه مسئولان روابط عمومى که مسئولیت ارتباط با وسایل ارتباطى را به عهده دارند، باید به این اصل مهم و کلى واین واقعیت واقف باشند و آن را در فعالیت ارتباطى خود به عنوان محور اصلى در نظر بگیرند، در برخورد با خبر نباید به صورت انفعالى عمل کنند و منتظر نشوند تا با پیش آمدن رویدادى خبر آن را تهیه کنند، بلکه هنگامى که لازم بود خبر را بیافرینند، مبتنى بر صحت و دقت باشد، برحسب تشخیص و خط مشى سازمان مى توانند، با مسئولان برنامه هاى مورد توجه خود ارتباط داشته و با آنان همکارى مقتضى داشته باشند.


[ چهارشنبه 88/10/16 ] [ 9:17 صبح ] [ نوری تبار ]

اقدامات و فعالیت هایى که از سوى روابط عمومى انجام مى گیرد به ? دسته تقسیم مى شوند: نخست، فعالیت هایى که از قبل پیش بینى و برنامه ریزى شده و با بررسى طرح هاى اجرایى با آمادگى به اجرا در مى آیند. دسته دوم، آن سرى از فعالیت ها و اقدامات اجرایى است که بنا به نیاز و براساس مصلحت روز، ضرورت اجراى آن وجود دارد در اجراى هر برنامه کلى، عمومى، یا جزئى و مقطعى روابط عمومى ها چهار مرحله وجود دارد که طى صحیح و منظم این مراحل، موفقیت اقدامات روابط عمومى ها، را تضمین مى کند و از آغاز تا پایان یک چرخه (سیکل بسته) را تشکیل مى دهد: (تحقیق، تهیه برنامه، ارتباط، ارزیابى) در حقیقت طبیعت تشکیل روابط عمومى به علت اقتضاى مبرم زمان، براى راهنمایى و رهبرى افکار عمومى است.

میدان وسیع و امکانات ارتباطى متعددى در دسترس مسئولان روابط عمومى قرار دارد که مى توان مؤثرترین و کارآمدترین آنها را در موارد لزوم به خدمت در آورد، این امکانات و اقدامات بنا به طبیعت و ماهیت دریافت آنها، از سوى مخاطبان به سه دسته تقسیم شده اند:

1- تاکتیک نوشتارى (Written Tactics) 
2- تاکتیک گفتارى (Spoken Tactics)
3-تاکتیک بصرى یا دیدارى (Visual Tactics)

در میان وسایل و امکانات روابط عمومى، تاکتیک نوشتارى از همه متداول تر و مهمتر است. مثل: اطلاعیه خبرى، نشست خبرى، مهمانى و مسافرت هاى مطبوعاتى، مصاحبه ها و اداره جلسه ها.

عصر جدید، شاید انتقال دیدگاه هاى مدیران به فراسوى سازمان ها باشد، اگر در زمان (تیلور) پدر مدیریت علمى، توصیه به مدیران، این بود که سازمان هایشان را بهره ور نگه دارند و اگر در مکتب روابط انسانى، مدیران به ارضاى نیازهاى روحى و روانى کارکنان تشویق مى شدند، هم اکنون الزام و موقعیت جامعه، مدیران را متوجه محیط هاى خارج از سازمان هایشان ساخته است و وسایل محیطى را در دستور کار مدیران قرار مى دهد و توصیه مى کند، باید تفکرات محدود و جزء نگر را کنار گذاشته و اندیشه اى قوى در این باره پیدا کنند.

این تحقق، به مسئولیت اجتماعى منجر نخواهد شد، مگر این که در راه تحقق آن مهارت ها و تخصص در این زمینه به صورت فعال به کار گرفته شود، لذا روابط عمومى ها، موظف به فراهم آوردن تسهیلاتى براى حضور و تماس مردم، با نهاد مربوطه از طریق مختلف هستند. همچنین خارج از مسائل و مشکلات مردم نسبت به سایر مراکز بویژه مراکز هم سنخ نهاد مربوطه آگاهى داشته باشند و ضرورتاً اقدام به تشکیل جلسات کوچکترى با ترکیب مسئولان نهادهاى هم سنخ کنند.

هم اکنون مردم هوشمند و پویاى جامعه در سازمان هاى دولتى و خارج از دستگاه هاى دولتى، درباره ضرورت وجود یک(واسطه و رابطه) میان دولت و مردم توافق نظر دارند، تا مردم و دولت تبادل نظر داشته باشند.


[ چهارشنبه 88/10/16 ] [ 9:17 صبح ] [ نوری تبار ]

کسى که روابط عمومى را به عنوان یک شغل انتخاب مى کند و مسئولیت انجام وظایفى را در این حرفه مى پذیرد، باید به عنوان یک حرفه به آن نگاه کند و سعى کند مهارت ها و تخصص هاى آن را فرا گیرد و آینده شغلى و پیشرفت اجتماعى خود را براساس آن برنامه ریزى کند.

باید استعداد، آمادگى، ظرافت، تناسب و توانایى فردى، علاقه، اندیشه زایا یا اندیشه خلاق، انگیزه پیشرفت، شهامت و شجاعت داشته باشد، همچنین قدرت تجزیه و تحلیل مسائل محیط کار اصول و فلسفه سازمان را به خوبى بشناسد.

حساس و پر مسئولیت، هوش و زیرکى از خصوصیات فردى است که در روابط عمومى مشغول به کار است.



برچسب‌ها: روابط عمومی
[ چهارشنبه 88/10/16 ] [ 9:16 صبح ] [ نوری تبار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباطات هستم و علاقمند به وادی رسانه و ادامه تحصیل امیدوارم یک روزی برای ایران عزیزم موثر باشم
آرشیو مطالب
امکانات وب

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس